BMW România a înștiințat rezultatele de vânzări pentru 2020. Pe domeniul de automobile premium a continuat lupta pentru câștigarea de clienți, iar aici rivalii BMW și Mercedes s-au dezbătut pentru prima poziție în clasamentul vânzărilor.
Datele publicate de grupul BMW indică volumul înmatriculat de două mărci de automobile, BMW și MINI care se ridică la 3128 unități, la care se adaugă și 471 livrări de motociclete.
Datele oficiale privind înmatriculările arată că BMW a înmatriculat 2.861 de automobile, Mini – 267 unități, Mercedes-Benz – 2.969 de unități, iar Audi, a treia marcă germană premium, numai 1.154 unități. Situația s-a reîntors între primele două locuri, față de anul trecut, când BMW depășea Mercedes cu 3.694 automobile înmatriculate, față de 3.536.
Acest lucru a fost posibil din cauza ritmului mai mare al scăderii înregistrate de BMW, comparativ cu Mercedes-Benz, 22% față de –16%. Efectul direct al acestor procente este modificarea cotei de piață, un indicator prețios în vânzări.
BMW X5 a fost cel mai vândut model al mărcii pe piața din România, cu 398 de unități. În premieră și susținut de vânzări importante către clienți corporate, pe poziția a treia este noul BMW Seria 3, cu 376 unități înmatriculate. Pe locul al treilea s-a situat BMW X6, cu 341
Motorizările diesel ale mărcii BMW au rămas în continuare în preferințele publicului, cu o cotă apropiată de cea din 2019 (57,4%, față de 61,6%), din totalul vânzărilor mărcii.
Modelele de performanță BMW M au avut o creștere de 40% față de anul precedent, la un total de 427 unități livrate, ceea ce echivalează cu 1 din 5 modele din totalul livrărilor BMW Group România în 2020. Din acest total, 341 unități (+48%) au fost automobile de performanță, așa cum este BMW X5 M50d sau X6 M50d, în timp ce 86 unități (+14%) au fost automobile de înaltă performanță, așa cum este BMW M8 sau BMW M5.
Marca MINI, vânzările au reușit un succes, adică o creștere de 17,1%, la un total de 267 unități livrate, fiind al doilea cel mai bun an din istoria MINI în România, după performanța din 2018, susținută atunci de vânzarea unei flote-record către o companie.
În mod particular, MINI ELECTRIC a înregistrat un volum de 24 automobile înmatriculate, fiind realizate un număr chiar mai mare de livrări.
Pe segmentul de finanțare, BMW spune că mai mult de jumătate din automobilele livrate au fost finanțate prin soluții proprii, reprezentând peste 75% din totalul finanțărilor pentru mărcile automobilele grupului.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată