Martie anului trecut a marcat începutul unor vremuri fără precedent pentru întreprinderile din întreaga lume. Pandemia a avut implicații socio-economice profunde pentru industria alimentară. Aceasta a impus șocuri bruște în întregul lanț de aprovizionare cu alimente, afectând producția agricolă, logistica, prelucrarea alimentelor și cererea de pe piață pentru produsele alimentare.
Pandemia a adus un nou set de provocări care au afectat toate industriile la nivel global. În mod similar, lanțul de aprovizionare cu alimente din lume a fost profund afectat din cauza distanțării fizice și a închiderilor stricte.
De la începutul pandemiei, fermierii s-au confruntat cu provocări distincte, cum ar fi scăderea prețurilor la cereale, indisponibilitatea forței de muncă calificate și un viitor incert. De asemenea, fermierii se confruntă cu dificultăți în gestionarea surplusului de produse, ceea ce creează un dezechilibru în lanțul de aprovizionare.
Industria serviciilor alimentare se bazează pe distribuitorii de servicii alimentare pentru o aprovizionare constantă cu produse alimentare. Din cauza pandemiei, distribuitorii de servicii alimentare au fost grav afectați de problemele lanțului de aprovizionare și de scăderea cererii din partea restaurantelor.
Producătorii de servicii alimentare s-au confruntat cu probleme similare celor ale distribuitorilor. Efectul crizei globale a lanțului de aprovizionare a dus la unele schimbări semnificative pentru industria alimentară. Utilizarea fabricilor a fost semnificativ mai scăzută pentru producătorii din sectorul serviciilor alimentare din cauza scăderii cererii din partea industriei de servicii alimentare. Majoritatea producătorilor au echipamente configurate pentru livrarea de bunuri pentru sectorul serviciilor alimentare. Producătorii din sectorul comerțului cu amănuntul sau întreprinderile de produse alimentare ambalate se confruntă cu provocări uriașe din cauza pandemiei. Chiar dacă cererea a fost constantă pentru producătorii din sectorul comerțului cu amănuntul, aceștia se confruntă cu provocări fără precedent.
Restricțiile impuse industriei serviciilor alimentare din cauza pandemiei au afectat lanțul de aprovizionare cu alimente. Restricțiile legate de călătoriile între orașe, provincii și țări au dus la unele provocări semnificative, afectând producătorii, consumatorii, distribuitorii, fermierii și alte părți interesate. Unitățile de procesare a alimentelor au devenit focare ale pandemiei. Din cauza creșterii rapide a numărului de cazuri de coronavirus în rândul angajaților, multe unități de producție au fost nevoite să își închidă unitățile de procesare.
Pandemia a afectat și sănătatea financiară a gospodăriei medii. Din cauza problemelor financiare, comportamentul de cumpărare de alimente al clienților s-a schimbat drastic. În prezent, consumatorii preferă produsele alimentare naturale, cum ar fi legumele, leguminoasele, cerealele integrale și uleiul de măsline, în detrimentul diferitelor tipuri de produse alimentare procesate.
Politicile comerciale în domeniul alimentar s-au schimbat, de asemenea, în întreaga lume. Multe țări restricționează acum exporturile de produse alimentare esențiale pentru a asigura o aprovizionare neîntreruptă pe piața internă. Restricțiile la export au dus, de asemenea, la o scădere semnificativă a prețurilor, ceea ce a dus la pierderi pentru agricultori sau producători.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată