fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Studiu: hotelierii încearcă din răsputeri să supraviețuiască

Piața hotelieră din România a înscris o scădere medie semnificativă a profitului, cu 73%, în anul fiscal încheiat în octombrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, iar hotelierii prevăd pentru anul viitor un grad mediu de ocupare anuală de doar 31%.

România a avut un an greu cu un grad de ocupare mediu de 24% și un tarif mediu de 293 lei. Aceasta se traduce printr-o scădere de 72% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Mai mulți hotelieri cred că proprietățile lor vor atinge un grad de ocupare maxim de aproximativ 40%, în timp ce doar 7% iau în calcul un grad de ocupare de circa 70%. Iar ceea ce privește tariful mediu, hotelierii se așteaptă la un nivel de 197 lei în 2021. Aceasta reprezintă o valoare mult mai mică comparativ cu octombrie 2020 și poate indica faptul că hotelierii se vor concentra pe maximizarea gradului de ocupare în perioada de recuperare.

Întrucât perioada de recuperare va fi controlată de călătorii interne, hotelierii ar putea să realizeze strategii pentru un tarif mediu mai scăzut, pentru a face apel la clienții locali, relevă un studiu Cushman & Wakefield în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR).

Hotelierii se așteaptă ca veniturile generate de restaurante și săli de evenimente să fie extrem de importante în performanța hotelurilor previzionată pentru 2021. Pe locul trei se situează veniturile obținute din serviciile de Spa și Wellness.

 Între timp ce hotelierii se străduie să scadă costurile operaționale, studiul evidențiază faptul că, din octombrie 2020, o medie de 35% dintre angajați au fost concediați. Comparând acest rezultat cu studiul anterior din aprilie-mai 2020, această cifră a crescut cu 6%.

65% dintre respondenți au declarat că, fără sprijin guvernamental, hotelurile lor nu vor putea supraviețui după martie 2021. Doar 7% dintre respondenți au menționat că afacerea lor poate supraviețui mai mult de un an în aceste condiții.

În pofida provocărilor pe termen scurt cu care se confruntă în prezent sectorul hotelier românesc, perspectivele pe termen lung rămân pozitive, dovadă fiind creșterea constantă a turismului din ultimii ani, oferta cuprinzătoare, atractivitatea țării ca destinație de relaxare și de afaceri. Potrivit Oxford Economics, se așteaptă ca numărul de nopți petrecute în unitățile de cazare în România să atingă până în 2023 nivelul de dinaintea crizei.

 20% dintre respondenți iau în considerare închiderea hotelurilor în timpul extra-sezonului pentru a salva din costuri pe fondul lipsei cererii. 3% dintre respondenții hotelieri planifică o schimbare de strategie pentru transformarea conceptului de business adaptat pentru sejururi pe termen lung în 2021.

Chiar dacă hotelierii încearcă din răsputeri să supraviețuiască acestei perioade dificile, trebuie subliniat faptul că sprijinul guvernamental continuu este esențial pentru redresarea sectorului hotelier românesc, se mai arată în studiu. 

 

Lasă un răspuns

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp