fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Tot mai multe persoane sunt interesate să intre în sectorul camioanelor, asta nu rezolvă problema lipsei de șoferi din UE

șofer

Deficitul de șoferi de camion reprezintă o provocare permanentă pentru industria logistică.  Cu toate acestea, mulți oameni se întreabă, pe bună dreptate, de ce este încă o problemă.

Una dintre provocările des invocate este că nu există suficienți șoferi noi care să intre pe piața forței de muncă pe măsură ce veteranii se pensionează. Au existat peste 14 milioane de anunțuri de angajare a șoferilor de camion între 2019 și 2020. Această cantitate imensă detaliază amploarea problemei și sugerează că va dura ceva timp pentru a o rezolva.

 Aproape 57% dintre toți șoferii de camion sunt mai în vârstă de 45 de ani. Apoi, un sfert (23 la sută) se află în intervalul de vârstă de peste 55 de ani.

Unele companii de transport rutier au abordat problema prin intensificarea eforturilor de recrutare a femeilor, un grup istoric subreprezentat în acest sector. O modalitate excelentă de a face acest lucru este să se concentreze pe siguranță.

Unele persoane care se pregătesc și se licențiază ca șoferi de camion descoperă în cele din urmă că nu doresc să facă din acest efort o carieră pe termen lung. Cu toate acestea, unele schimbări recente din industrie vizează să ofere mai multă flexibilitate, ceea ce ar putea reduce ratele de rotație.

Una dintre ele este că șoferii trebuie să ia pauze de 30 de minute după ce au condus cel puțin opt ore. Nu există nicio cerință ca acestea să fie ore consecutive, iar șoferii pot număra perioadele în care sunt de serviciu, dar nu conduc, la calcularea celor opt ore. Există, de asemenea, o definiție actualizată a ceea ce constituie condiții nefavorabile de conducere.

Unele diferențe bazate pe sex în ceea ce privește ceea ce face ca o persoană să rămână cu cariera și cu anumite companii. Cu toate acestea, principala preocupare, atât pentru bărbați, cât și pentru femei, a fost faptul că firma le oferă un salariu sau o decontare suficientă.

A avea un echilibru între viața profesională și cea privată a fost, de asemenea, mai important pentru femei, deoarece femeile au clasat-o ca fiind a treia prioritate, iar bărbații au ales-o ca fiind a șaptea.

Plata mai mare a șoferilor ar putea fi un pas vital pentru a-i face să simtă că firmele îi apreciază pe ei și serviciile lor. În plus, este ideal dacă remunerația crește în funcție de nivelul de experiență și de fiabilitatea unei persoane. Atunci, șoferii de camion ar trebui să fie mai dispuși să rămână în această carieră, în loc să caute oportunități pe care le percep ca fiind mai atractive.

 50 % dintre șoferii consideră că salariile lor actuale nu sunt competitive. În plus, mulți dintre ei au constatat că societățile nu le oferă trasee de carieră.

Jumătate dintre șoferi nu se simt în siguranță pe drum. Dacă șoferii se luptă cu sentimentul de nesiguranță și își dau seama că ar putea câștiga mai mult în alte locuri de muncă, mulți vor vedea ce alte posibilități există.

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp