Vânzările de autoturisme ecologice noi au înregistrat peste 26% în România, în luna ianuarie, față perioada aceeași a anului precedent, până la 847 de unităţi, dar au scăzut peste 45% față de luna decembrie din anul trecut, redă APIA.
Automobilele electrice au început să îşi facă apariţia în majoritatea oraşelor lumii, însă rata de adopţie cea mai mare este înregistrată în China. Aici se vând sute de mii de maşini care merg cu energie electrică, foarte popular fiind modelul Leaf al niponilor de la Nissan. Americanii nu stau rău nici la capitolul staţii de alimentare. În China există în prezent 48.051 staţii de încărcăre pentru automobilele electrice, iar jumătate dintre acestea au fost montate în 2020.
Volumul autoturismelor ecologice şi full hibride noi în totalul pieţei auto naționale a urcat semnificativ, în luna ianuarie a acestui an, la 14,3%, de la 5,4% în aceeaşi lună a anului anterior, mai precis, de la 9,8% decembrie a anului 2020.
Vânzările de autoturisme plug-in hybrid au crescut cu 66,1%, la 98 de unităţi, în vreme ce modelele full electrice au consemnat un avans de doar 0,6%, până la 165 de exemplare.
În ianuarie, cele mai multe achiziţii noi au fost înregistrate la categoria autoturismelor full hibride, mai precis 584 de unităţi, în avans cu 30,1%, comparativ cu cele din luna ianuarie din anul trecut.
Cele mai multe autoturisme full hibride comercializate în România au fost vândute de: Toyota – cu 501 unităţi, Hyundai (49), Ford (11), Lexus (9), Honda (5), Renault şi Subaru (4) şi Kia (1).
În clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, pe primul loc se situa, în luna ianuarie, BMW, cu 21 de unităţi, Mercedes-Benz şi Volvo (câte 18 exemplare), Renault (9), Mitsubishi şi Porsche (câte şase unităţi), Skoda (4), DS şi Mini (câte trei unităţi), respectiv Hyundai (2).
În total, în luna ianuarie din 2020 au fost vândute 672 de maşini ecologice, iar în decembrie din 2020, 1.557 de exemplare, comparativ cu cele 847 de exemplare comercializate în luna ianuarie din 2021.
Mașinile pe benzină au fost cele mai căutate anul trecut, având o proporție de aproape 48% din total, însă în scădere față de 57.8% în 2019. În ceea ce privește vânzările diesel, acestea au avut un declin de la 31.6% în 2019 la 28% anul trecut.
Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile arată că vânzările totale din UE au ajuns la 9.9 milioane de mașini în 2020, cu 24% mai puțin decât în anul precedent.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată