fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Industria auto mondială în degresiune totală

Mașini

Criza sanitară a avut un impact negativ pronunțat asupra lanțului de aprovizionare a industriei automotive la nivel mondial. Acest lucru este determinat de faptul că pandemia a afectat principalele țări producătoare și furnizoare de echipamente pentru automotive. În China, aproape două treimi din producția auto a fost direct afectată de oprirea industrială a țării, care a avut un impact mare și asupra furnizorilor. Mai mult decât atât, lipsa de piese fabricate în China și Japonia a avut un impact puternic asupra producției mondiale.

 71% din companiile din industrie au menționat drept provocare impactul financiar al pandemiei asupra rezultatelor operațiunilor din perioadele viitoare și asupra lichidităților. În aceste circumstanțe numerarul și lichiditățile imediate devin și mai critice. La moment, majoritatea companiilor din industrie au o lichiditate redusă, iar din cauza fluxurilor de numerar minime, rezervele de numerar se epuizează foarte rapid. Acest lucru determină unii producători să negocieze noi linii de credit. În același timp, scăderea masivă a capitalizării de piață va accelera, cel mai curând, consolidarea industriei.

Un incendiu recent la o fabrică japoneză de semiconductori și vremea severă din unele părți ale Statelor Unite din februarie au agravat lipsa de cipuri în curs de afectare a industriei auto mondiale.

Se așteaptă la întreruperea producției a aproape 1,3 milioane de vehicule ușoare la nivel mondial, în creștere față de prognoza anterioară de 1 milion în primul trimestru.

O companie de fabricare a cipurilor deținută de Renesas Electronics Corp, care reprezintă 30% din piața globală a unităților de microcontrolere utilizate în mașini, a fost lovită de incendiu la începutul acestei luni. Compania a declarat că va dura cel puțin 100 de zile pentru ca producția să se normalizeze la uzina din nord-estul Japoniei.
că producția vehiculelor va fi afectată de vremea rece nejustificată care a cuprins partea de sud-vest a Statelor Unite luna trecută, cu furtuni de zăpadă mortale care afectau Texasul și producția din fabrică și vânzările cu amănuntul.

Aceste ultime impacturi asupra aprovizionării globale cu semiconductori ne fac să credem că trimestrul 2 ar putea fi la fel de expus ca trimestrul 1, în timp ce stabilizarea aprovizionării ar putea să nu apară până la trimestul 4.

Industria auto se confruntă cu o deficiență a aprovizionării cu cipuri de la sfârșitul anului trecut, determinată de blocarea coronavirusului în Asia de Sud-Est și de cumpărarea în vrac de către sancțiunile SUA, care a lovit gigantul tehnologic chinez Huawei Technologies, printre altele.
Cifrele producției globale de automobile din primul trimestru sunt de așteptat să se extindă cu 12% față de 2020.

 Producătorii de automobile și furnizorii se îngrijorează de disponibilitatea pieselor auto după ce săptămâna trecută o navă portacontainer gigant a blocat Canalul Suez din Egipt timp de șase zile, provocând un restant semnificativ de nave.

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp