Românii își cheltuiesc aproape o treime din veniturile acumulate în retail. O parte din banii lăsați de români în magazine și restaurante ajung în buzunarele proprietarilor de mall-uri sub formă de chirii. Parcurile de retail din România sunt mai rezistente în timpul pandemiei decât centrele comerciale, cifra de afaceri a companiilor care dețin astfel de proprietăți scăzând cu 9,5% pe parcursul anului 2020, față de o scădere de 20,6% în cazul centrelor comerciale.
România este pe locul 31 în clasamentul european, chiar sub Ungaria, cu o putere de cumpărare de aproximativ 60% sub media europeană de 13.893 euro.
Locuitorii din capitală au puterea de cumpărare cu peste 81% mai mare în comparație cu media națională. Bucureștenii au veniturile pentru cheltuieli și economii de trei ori mai mari în comparație cu locuitorii din județul cu cea mai mică putere de cumpărare, Vaslui.
Scăderea încasărilor cu 14,3%, înregistrată în 2020 de acești proprietari, vine după 7 ani consecutivi de creșteri, mereu impulsionate de noile inaugurări.
Rezultatele ilustrează o scădere medie a cifrei de afaceri cu 18,5% față de 2019, ultimul an fără restricții de exploatare, de la 607 milioane de euro la 495 milioane de euro, prin urmare proprietarii de proiecte de retail (centre comerciale și parcuri de retail) din România au avut un impact de 112 milioane de euro în veniturile lor ca urmare a situației sanitare.
Impactul mai puternic al pandemiei asupra centrelor comerciale se explică prin închiderea pe termen lung a magazinelor neesențiale cu acces în interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au o prezență mai puternică în centrele comerciale.
Datele preliminare ale Ministerului de Finanțe arată o scădere a cifrei de afaceri de aproximativ 35% în cazul operatorilor de restaurante, în timp ce numărul total de spectatori ai cinematografelor a scăzut cu 75% în 2020.
Cele două segmente au fost, așadar, printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, care au avut ulterior un impact asupra rezultatelor centrelor comerciale.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată