fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Căutările românilor pe Google în 2020

search Google

Pandemia care a început în urma cu un an a perturbat societatea la toate nivelurile, de la muncă și traiul de zi cu zi și până la modă sau vacanțe. Dorințele, interesele și cumpărăturile au fost diferite în 2020, iar acest lucru s-a văzut și din ce au căutat românii pe Google.
Potrivit datelor Google, produsele din categoria „casă și grădină” au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020: +39% față de 2019.

Retail-ul online a fost unul dintre câștigătorii ultimelor 12 luni, iar produsele cele mai căutate au fost cele legate de casă- amenajarea ei, biroul de acasă sau grădină.
Majoritatea categoriilor de produse au cunoscut două vârfuri ale interesului în căutările pe Google anul trecut.

Munca de acasă a dus la o izbucnire a interesului manifestat pentru produse de birou: căutările s-au dublat in 2020, iar în anumite luni ale anului (noiembrie și mai) fiind chiar triple față de aceeași perioadă a anul anterior.

Căutarile dupa jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (+20%).

În mod deja tradițional, apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întamplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii.

Al doilea vârf a fost la jumătatea primaverii (perioada carantinei), când căutarile pe aproape toate tipurile de produse au crescut rapid față de aceeași perioadă din 2019. Căutarile dupa livrări de produse au înregistrat în martie-aprilie 2020 o creștere de peste 3 ori, iar în martie, când s-au impus primele restricții, căutarile pentru a găsi soluții online – de la filme la magazine, căutări ce conțin cuvântul „online” – au urcat cu 65%.

Interesul din căutarile pe Google s-a reflectat în vânzările online, comertul online. În România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior. Cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, dupa impunerea restricțiilor de circulație, când retailul online a crescut cu 80% față de aceeași perioada a anului trecut. La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioada în care are loc Black Friday.

La nivel global, sunt 23 de căutări care s-au remarcat în motorul de căutare Google în acest an. Iată-le:

  • De ce nu pot să dorm
  • De ce e important să mă spăl pe mâini
  • Covid / Coronavirus
  • De ce e Marte roșie
  • De ce e Luna roz
  • Parasite – filmul
  • NBA anulat
  • Tuns acasă / jocuri acasă / Carantină / ZOOM
  • De ce sunt obosit
  • De ce se închid școlile
  • Hârtie igienică
  • Kobe Bryant
  • Incendii Australia / De ce e cerul portocaliu
  • George Floyd / De ce protestează oamenii / Black Lives Matter / Jacob Blake / Breonna Taylor
  • Explozia din Beirut
  • Incendii California
  • Vaccin
  • De ce e empatia importantă
  • Ruth Bader Ginsburg
  • De ce e democrația importantă
  • Chadwick Boseman
  • Naomi Osaka câștigă US Open
  • De ce visează oamenii

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp