În prima lună din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 22,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,2%. Faţă de luna ianurie a anului 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut ca serie brută cu 1,7%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scăzut cu 2,8%, redă INS.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna ianuarie 2021, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 22,3%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-24,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-23,1%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-15,1%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2021, comparativ cu luna precedentă a scăzut pe ansamblu cu 3,2%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-2,1%).
Creşteri au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%) şi vânzările de produse nealimentare (+1,1%).
În luna ianuarie 2021 comparativ cu ianuarie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,7%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+5,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 5,9%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2021, comparativ cu luna ianuarie 2020 a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 2,8%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 3,9%.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată