Un dezacord între Airbus și producătorii de motoare cu privire la planurile de creștere a producției de avioane a afectat în această săptămână rezultatele din industria aerospațială, îngrijorările legate de capacitatea industrială a lanțului de aprovizionare mascând o luptă mai profundă privind strategiile de afaceri.
Airbus vrea să dubleze aproape de două ori producția de avioane în câțiva ani, pentru a profita de un portofoliu de comenzi plin de avioane noi și de recentele probleme ale rivalului american Boeing, aflat în criză.
În luna mai, Airbus a publicat o combinație de obiective și scenarii care ar putea ridica producția de avioane înguste la 75 de avioane pe lună până în 2025, de la 40 în prezent, și la 60 înainte de pandemie.
Acest lucru i-a speriat pe producătorii de motoare și pe alții care se tem că cel mai mare producător de avioane din lume își va perturba propria redresare prin inundarea piețelor cu avioane noi prea repede, forțându-le pe cele existente să se retragă direct la pensie și nu în atelierele lor de reparații.
Blocajul ar putea accelera eforturile producătorilor de motoare de a-și adapta modelele de afaceri care depind de servicii, cerând mai mult în avans pentru motoarele lor.
Atât constructorii de avioane, cât și producătorii de motoare au profitat de pe urma cererii pentru avioanele înguste populare folosite de transportatorii cost econom, dar modul în care își recuperează investițiile este, în general, diferit.
În timp ce producătorii de avioane sunt plătiți la livrarea noilor avioane, ceea ce le permite să absoarbă costurile fixe destul de repede, producătorii de motoare se bazează pe întreținerea avioanelor mai vechi și trebuie să aștepte ani de zile pentru a-și recupera banii.
Până acum, o economie puternică a lăsat loc pentru ambele modele și a susținut comenzi record de avioane noi, menținând în același timp avioanele mai vechi în zbor suficient de mult timp pentru a genera vizite de service profitabile.
Dar planurile Airbus au declanșat dezacorduri cu privire la modul în care ar trebui împărțită povara crizei. Producătorii de motoare se confruntă deja cu întârzieri în ceea ce privește veniturile viitoare din piese de schimb, deoarece ceasul de întreținere s-a oprit la mii de avioane oprite în timpul crizei.
Producătorii de avioane spun că ei sunt principalii care își asumă riscurile și susțin că întreaga industrie s-a înfruptat din cererea pentru produsele lor.
Companiile aeriene sunt presate să retragă mai repede avioanele din motive de mediu, uneori în schimbul unor ajutoare pandemiei. Și acest lucru ar putea reduce numărul de revizii ale motoarelor apreciate.
O tendință de scurtare a duratei de viață a fost dezvăluită în rapoartele recente privind clima ale Airbus și Boeing, care au calculat emisiile generate de avioanele lor pe baza unei durate de viață de aproximativ 22 de ani.
Această durată este mai mică decât cea de 25 de ani care stă la baza unei industrii financiare aeriene în creștere și are implicații potențiale asupra prețurilor aeronavelor, a profiturilor din leasing și a viitoarelor comenzi de avioane.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată