Peste 19.800 de consumatori din 18 țări europene au fost incluși într-un studiu care urmărește să afle nivelul de încredere al acestora în sectorul alimentar. Încrederea consumatorilor în sectorul alimentar a crescut pe parcursul pandemiei, arată raportul EIT Food Trust.
Raportul arată că încrederea consumatorilor în toate ramurile sectorului alimentar a crescut cu un procent cuprins între 3-8%.
Dintre toți antreprenorii care activează în sectorul alimentar, fermierii sunt cei mai de încredere, 67% dintre consumatorii europeni declarând acest lucru, comparativ cu doare 13% care susțin contrariul.
Consecvent, fermierii sunt cei mai de încredere – în general 67% consumatorii europeni 2020 a declarat că au încredere în ei, comparativ doar 13% exprimând lipsa de încredere.
Retailerii sunt următorul grup cu cea mai mare încredere, 53% dintre consumatori s-au exprimat în acest sens – o creștere de 7% din 2018.
Cu toate acestea, încrederea în agențiile guvernamentale, cât și în firmele producătoare de alimente, a rămas în urmă, mai puțin de jumătate dintre consumatori afirmând că au încredere în aceste grupuri.
Între timp, peste un sfert dintre consumatori nu se încred în mod activ în autoritățile guvernamentale și nici în firmele producătoare.
Vânzătorii cu amănuntul urmează – în general 53% au încredere în ei față de 20% care nu au încredere.
Vestea bună este că atunci când privim la probele din 5 țări (Franța, Germania, Polonia, Spania, Marea Britanie) chestionate între 2018 și 2020, se văd îmbunătățiri clare ale nivelurilor de încredere pentru fiecare parte a sistemului alimentar în timpul de data aceasta – crește cu 3-8%, în ciuda niveluri de încredere generală în celelalte țări rămâne neschimbat.
Fermierii fac o puțin mai bine, dar totuși nu înscriu mai mult peste 56% dintre respondenți au încredere în asta ei fac oricare dintre aceste lucruri.
Studiul TrustTracker explorează, de asemenea încrederea consumatorilor în produsele alimentare integritate – măsurată printr-o combinație din cinci factori: gust, siguranță, sănătate,autenticitate și durabilitate și încă o dată vedem semnificative diferențe între cele 18 țări chestionat în 2020. Per total, 62% din respondenții au spus că produsele alimentare sunt în general gustoase (ceilalți 16% nu) și 55% că sunt în general sigure (ceilalți 22% nu).
Doar 43% cred că sunt în general sănătos (vs 30% nu) și 40% cred că sunt, în general, autentici(comparativ cu 34% nu), în timp ce doar o treime dintre acestea întrebat cred că produsele alimentare sunt în general durabilă (comparativ 42% nu).
Bărbații și tinerii mai multă încredere în integritatea alimentară indicatori și în ceea ce privește alimentația globalăintegritatea produsului, Marea Britanie notează cel mai înalt și Republica Cehă cel mai puţin.
Toți acești indicatori arată îmbunătățiri începând cu 2018 în grupul din 5 țări – ca încredere în mâncare sistemul crește, la fel crește încrederea în integritatea produselor alimentare – dar acolo este încă mult de făcut pentru a crește încredere, în special în unele țări.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată