fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Volkswagen Group – criză majoră de semiconductoare

Logo VW

Deficitul de cipuri afectează companiile Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor, Fiat Chrysler Automobiles şi alţi producători de automobile. Iar Volkswagen caută să cumpere cipuri direct de la producători, în timp ce producătorii de automobile luptă împotriva unei sărăcii mondiale de semiconductori, redă Reuters.

Producătorii de autoturisme din întreaga lume adaptează liniile de asamblare, cauza fiind întârzierile de fabricare a cipurilor, iar producătorii de semiconductori dau vina pe o recuperare mai lentă decât se așteptau în pandemia de coronavirus.

Volkswagen, care a avertizat încă din 4 decembrie despre această problemă, furnizează în prezent cipuri prin intermediul unor furnizori importanți precum Bosch și Continental, dar nu are contracte directe de furnizare sau contract cu producătorii de semiconductori.

 Volkswagen este în prezent în discuții multiple cu principalii săi furnizori, producători de cipuri și producători de napolitane pentru a aborda problema.

În 2019, grupurile de automobile au reprezentat aproximativ o zecime din piața semiconductoarelor de 429 miliarde de dolari, potrivit McKinsey, cu NXP Semiconductor, Infineon din Germania și Renesas din Japonia printre furnizorii cheie din sector.

Volkswagen se așteaptă ca aprovizionarea cu cipuri să rămână restrânsă în primul trimestru, dar să-și revină în aprilie-iunie. Acesta își propune să suplinească producția întârziată în a doua jumătate a anului.

Printre producătorii afectați de lipsă se numără și Ford, Toyota, Nissan și Daimler, companiile trebuind să reducă producția sau să planifice reducerea programului de lucru din cauza întreruperii a fabricilor sale.

Nici producătorul autohton Dacia nu a scăpat de problemele cauzate de criza semiconductorilor. După ce au confirmat că sunt nevoiți să reducă producția prin opriri temporare ale activirății uzinei de asamblare a vehiculelor, oficialii Dacia au menționat că în cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producția industrială pe fondul sărăciei de componente electronice provenite de la anumiți furnizori.

Activitatea de producție industrială de la Mioveni a fost întreruptă în data de 1 februarie. Echipele Grupului – Supply Chain și Achiziții sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială, care afectează mare parte din sectorul auto.

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp