Comisia Europeană a amendat producătorii auto BMW și Volkswagen cu o sumă totală de 875 de milioane de euro pentru o înțelegere în vederea limitării concurenței în domeniul tehnologiei de curățare a emisiilor.
Blocul susține că cei doi producători auto au lucrat alături de Daimler pentru a restricționa concurența în domeniul curățării emisiilor pentru vehiculele noi și i-a lovit cu acuzații. Acest lucru vine separat de scandalul bazat pe un software care a permis vehiculelor să trișeze la testele de emisii.
Comisia susține că producătorii de automobile au încălcat normele ale UE prin conlucrarea în ceea ce privește dezvoltarea tehnică în domeniul curățării oxizilor de azot.
Cele trei companii au purtat discuții în urmă cu un deceniu cu privire la o tehnologie numită „AdBlue”, care curăță oxidul de azot din gazele de eșapament.
Companiile ar fi făcut schimb de informații cu privire la dimensiunile rezervoarelor de AdBlue, astfel încât să nu trebuiască să își facă griji cu privire la concurența între ele pentru a avea motoare mai curate.
Producătorii de automobile dețineau tehnologia necesară pentru a reduce emisiile nocive dincolo de ceea ce prevedeau standardele de emisii ale UE.
Concurența și inovarea în ceea ce privește gestionarea poluării autoturismelor sunt esențiale pentru ca Europa să își îndeplinească obiectivele ambițioase ale „Green Deal.
Volkswagen va fi obligat să plătească o amendă de 502 milioane de euro, în timp ce BMW a fost lovit de o taxă de 373 de milioane de euro. Daimler nu a fost amendată.
UE a restrâns domeniul de aplicare al investigației pentru a se asigura că acuzațiile rămân valabile.
Constructorul auto ia, de asemenea, în considerare acțiuni în justiție, declarând că o sancțiune pentru discuții tehnice creează un precedent nefericit.
Cu toate acestea, Daimler susține că Comisia nu a găsit dovezi reale de coluziune.
Producătorii de automobile din Europa consideră că obiectivul propus de Comisia Europeană, ca vânzarea de mașini noi pe benzină și motorină să fie interzisă din 2035, nu este viabil fără disponibilitatea combustibililor regenerabili și dacă piața mașinilor electrice, în special numărul de stații de încărcare, nu crește suficient de rapid, afirmă Asociația Producătorilor de Automobile din Europa.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată