În 2020, cheltuielile românilor pentru educație se ridicau la 1,8 miliarde de dolari, iar până la sfârșitul anului 2025 vor depăși 2,2 miliarde de dolari. Comerțul online a crescut într-un ritm accelerat din cauza pandemiei, iar acest lucru a ajutat industriile care activează în mediul digital să crească mult mai rapid decât într-un context normal.
România se află printre primele 15 țări din Uniunea Europeană în ceea ce privește cheltuielile pentru educație, iar românii arată că vor să investească din ce în ce mai mult în formarea lor.
Odată cu răspândirea pandemiei, oamenii au fost nevoiți să petreacă mai mult timp în casele lor și să găsească alternative la activitățile pe care le-ar fi făcut într-un context normal. Astfel, una dintre industriile care a început să se dezvolte rapid a fost cea a educației digitale sau industria digitală.
Fiind vorba de cursuri, ateliere online, platforme sau cărți, oamenii au manifestat un interes sporit pentru toate acestea în timpul pandemiei și s-au alăturat acestei tendințe în creștere. Dacă în 2019 piața globală digitală era estimată la 200 de miliarde de dolari, până la sfârșitul anului 2026 previziunile arată că aceasta se va dubla1.
Odată cu restricțiile impuse de pandemie, multe dintre activitățile care în mod normal se desfășurau fizic au fost adaptate la mediul online, iar cele legate de educație au fost printre primele.
Sălile de clasă fizice au fost înlocuite cu cele online, iar platformele digitale au fost cele care au făcut posibil acest lucru. Printre studenți, angajați care aveau nevoie de instruire sau de persoane care doreau să descopere alte domenii de pregătire profesională, cu toții trebuiau să facă aceste lucruri online, iar pe lângă platformele digitale un rol la fel de important îl aveau și dispozitivele electronice.
Cele mai utilizate platforme digitale din România pentru elevi sunt Moodle, Zoom și Google Classroom, acestea din urmă reunind peste 41% din totalul utilizatorilor din România.
Principalele acțiuni pentru care au fost folosite platformele au fost furnizarea de informații și desfășurarea de exerciții și dezbateri.
Investițiile în educație sunt în creștere și există un potențial uriaș pe piața locală a educației digitale, platformele digitale de educație și instituțiile de învățământ nu sunt încă pregătite pentru a utiliza, pe scară largă, astfel de platforme de învățare care pot facilita procesul de învățare pentru elevi.
Dacă anul 2020 a fost mai degrabă un an de explorare și unul de acomodare cu mediul online și cu interacțiunile pe care le putem avea cu platformele digitale,se așteptă însă ca aceste lucruri să devină normale în viitor, peste 50% dintre utilizatorii de platforme digitale spunând că nu au avut dificultăți în utilizarea acestora, iar aproape 30% spunând că au avut nevoie de puțin ajutor.
Acest lucru se datorează și dorinței tot mai mari a oamenilor de a se conecta din diverse locuri, renunțând astfel la birourile sau sălile de clasă tradiționale.
În acest moment, Europa Centrală și de Est reprezintă 11% din totalul pieței europene de educație digitală, iar potențialul de creștere al industriei din această regiune este uriaș, dacă ne uităm la alte țări care au avut un impuls considerabil în această direcție.
O situație similară cu cea din România se regăsește în Polonia, unde, în timpul pandemiei, consumatorii au dorit să își folosească timpul petrecut acasă într-un mod constructiv, iar până la finalul anului 2020, educația digitală a crescut cu 39% față de anul precedent, cu cea mai mare rată de creștere în al doilea trimestru al anului 2020 (+124%).
Situația este similară cu cea din Republica Cehă datele arătând că în următorii ani consumul de cursuri online va crește considerabil datorită posibilităților de conectare la distanță și de plată online a cursurilor și abonamentelor pentru învățământul digital.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată