Pandemia COVID-19 a provocat perturbări importante și susținute pe piețele forței de muncă din UE. Milioane de lucrători și-au pierdut locurile de muncă, în timp ce mulți alții și-au păstrat locurile de muncă, dar au trecut în mod necesar la munca de acasă.
Germania are una dintre cele mai scăzute rate ale șomajului din UE. 3,7% din forța de muncă (persoane cu vârste cuprinse între 15 și 74 de ani) erau șomeri în iunie 2021. Cele mai scăzute rate ale șomajului au fost înregistrate în Cehia (2,8% fiecare), Olanda (3,2%), Malta și Polonia (3,6% fiecare).
În UE, un total de 14,9 milioane de cetățeni nu aveau un loc de muncă în iunie 2021. Aceasta reprezintă o rată a șomajului de 7,1%. Rata șomajului în zona euro, ajustată în funcție de sezonalitate, a fost de 7,7% și a rămas mai mare decât nivelul UE. Cea mai mare rată a șomajului a fost înregistrată în Grecia și Spania (15,1% fiecare).
Rata șomajului în rândul tinerilor a fost de 17,0% în UE. Cele mai scăzute rate au fost observate în Cehia (7,1%) și Germania (7,5%), în timp ce cele mai ridicate au fost înregistrate în Spania (37,1%), Grecia (30,4%) și Italia (29,4%).
Piaţa muncii în România s-a mişcat foarte bine în luna iulie chiar dacă a fost perioadă de concedii. Angajatorii au amplificat anunţurile de angajare, iar candidaţii şi-au căutat noi oportunităţi.
Companiile au contactat de trei ori mai mulți candidați în iulie comparativ cu luna anterioară, iar angajații interesați să-și schimbe jobul au trimis în total 400.000 de CV-uri, în creștere cu 12% față de nivelul din luna iunie.
În plus, peste 24.000 de români și-au creat cont nou pe platforma de recrutare online în iulie, pentru a fi pregătiți să aplice la joburi noi.
Cele mai căutate joburi în luna iulie au fost înregistrate în domenii precum Vânzări, cu 77.893 de aplicări, Financiar / Contabilitate, cu 49.859 de aplicări, Management, cu 41.244 de aplicări, IT / Telecom, cu 32.568 de aplicări, și Marketing, cu 27.407 aplicări.
Datele din platforma de recrutare EJobs arată un interes crescut pentru joburile în Marketing, fiind un domeniu în care activitatea se desfășoară cu ușurință remote, pentru care s-au înregistrat cu 47% mai multe aplicări decât în iunie. Interesul pentru activitățile care pot fi făcute de oriunde își păstrează locul în topul aplicărilor, cu un număr egal cu 12% din volumul total.
Aproape jumătate din numărul aplicărilor au fost înregistrate în iulie pentru joburi în București și Ilfov, urmat de Timiș (cu 61.053 de aplicări), Cluj (cu 38.759 de aplicări), Brașov (cu 37.808 de aplicări) și Prahova (cu 29.857 de aplicări).
Cei mai activi candidați au fost cei cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, potrivit datelor din platformă. Este, de asemenea, un interes crescut și din partea candidaților din segmentul de vârstă 45-54 de ani, care au înregistrat aproape 20% din totalul aplicărilor din luna iulie, cu 3% mai activi decât în luna iunie.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată