Vânzările de produse alimentare ecologice s-au ridicat la 68 milioane de Euro, un salt de aproape 3 milioane într-un an. În perioada ianuarie-septembrie 2020, vânzările de alimente BIO au crescut cu 18% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cea mai dinamică categorie a fost mâncarea la borcan pentru bebeluși, care a crescut cu 72,4 % față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor RetailZoom.
Românii au continuat să opteze pentru alimente bio și în anul pandemiei de coronavirus. Producătorii și distribuitorii fac eforturi pentru a înființa noi sectoare și pentru a asigura aprovizionarea cu produsele BIO, în timp ce numărul consumatorilor crește la un ritm expunător. Mai mult decât o tendință, românii au început să fie cointeresați de alimente ecologice. În contextul pandemiei, piața BIO a avut o creștere de aproape 18 % în perioada ianuarie-septembrie 2020, față de aceeași perioadă a anului 2019, în timp ce vânzările de NON-BIO s-au majorat cu 16 %. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la categoria mâncare la borcan pentru bebeluși BIO, ce a crescut cu 72,4 %, în 10 luni a anului, urmată de chefir 13,1 % și ouă 7,5 % față de anul 2019.
În topul categoriilor BIO se numără și produsele lactate – chefir, iaurt și lapte, piața produselor lactate BIO fiind în creștere și de interes pentru mai mulți producători care aleg să se extindă în această zonă, arată un studiu realizat de Cooperativa Țara Mea.
80 % din produsele BIO comercializate în România sunt importate. Consumul de alimente ecologice /persoană a depășit 277 euro în Danemarca, 274 euro în Elveția și 194 euro în Suedia. In România consumul de alimente ecologice a fost de doar 3,72 euro/persoana.
Vânzările de produse ecologice au atins, în perioada ianuarie-septembrie 2020, 68 milioane de euro, cu circa 32 % mai mare față de acum doi ani, potrivit RetailZoom. În ceea ce privește comerțul cu amănuntul, vânzările de produse ecologice sunt estimate la 2-3% în România. Rata de creștere a fi de 15 -20 % pe an, iar TVA-ul redus de 5 % la aceste produse ar trebui sa ajute la dezvoltarea acestei pieți.
Momentan însă, cifrele sunt mult sub cele din alte state membre ale UE. De exemplu, Germania are cea mai mare piață alimentară ecologică din Europa, cu vânzări de aproximativ 9,9 miliarde euro în fiecare an, având 7 % din piața alimentară totală.
Suprafața totală utilizată pentru producția ecologică a crescut de la aproximativ 182.706 hectare la 325.586 hectare între anii 2010 și 2020. Conform unui studiu USDA, vânzarea de produse BIO va crește cu 45 % în ultimii 5 ani.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată