fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Comerțul online schimbă tendințele în care retailerii europeni de produse alimentare caută o creștere profitabilă

Comerț online

Câștigul online a fost o prioritate pentru creșterea în comerțul cu amănuntul al produselor alimentare chiar înainte de apariția pandemiei. Acum, odată cu creșterea numărului de cumpărături online, accelerarea comerțului online și rentabilitatea au devenit priorități de top pentru mulți comercianți  europeni.

În ultimii ani, s-a dovedit de necontestat faptul că cheia pentru a câștiga pe piață în sectorul comerțului cu amănuntul al produselor alimentare se află online.

Înainte de pandemie, mulți au recunoscut platformele online ca fiind o oportunitate de creștere, dar s-au adaptat lent.

Astăzi, companiile își dau seama că comerțul online este noul imperativ. Iar cele nou intrate în joc se confruntă cu afaceri pur online și cu modele de afaceri alternative.

La începutul pandemiei, unii comercianți cu amănuntul de produse alimentare au reușit să treacă rapid la comerțul online, înregistrând o creștere a vânzărilor.

Comercianții de produse alimentare își diversifică ofertele online pentru a răspunde așteptărilor clienților și a modela experiența acestora. Ofertele se extind acum dincolo de clasica livrare la domiciliu a cumpărăturilor săptămânale ale familiilor și se adresează diferitelor segmente de clienți și nevoi sau ocazii de cumpărături, oferind livrare instantanee de produse alimentare, produse proaspete gata preparate, livrare de mese și altele asemenea.

Atingerea profitului în domeniul produselor alimentare online continuă să fie o provocare pentru comercianții cu amănuntul. În comparație cu afacerile din magazine, chiar și jucătorii de top din domeniul comerțului online s-au luptat să fie profitabili, în special în timp ce încercau să se extindă.

Câștigul online, construind în același timp un model de afaceri profitabil, va fi o provocare cheie pentru mulți comercianți în viitor, dar sunt trei căi cheie către profitabilitate:

  • Jucătorii pur online oferă propuneri de valoare foarte personalizate pentru clienți, cum ar fi sortimente și niveluri de servicii axate pe valoare, ansamblu de mese proaspete și modele de la fermă la masă.
  • Giganții și piețele online adaugă produse alimentare la ofertele lor pentru a susține profitabilitatea generală a ecosistemului prin stimularea traficului și a implicării.
  • Comercianții tradiționali cu amănuntul tradiționali re-analizează propunerile de valoare pe care le oferă clienților prin extinderea sortimentelor online, creșterea penetrării mărcilor private, dublarea experienței clienților și alte metode.

Pentru a stăpâni provocarea creșterii și profitabilității, comercianții cu amănuntul de produse alimentare trebuie să gestioneze eficient transformarea lor online.

Comerțul alimentar online oferă o nouă fereastră de oportunitate de creștere pentru operatorii tradiționali și pentru cei care aleg să se alăture cursei. Transformarea în continuare, inovarea tehnologică și noile parteneriate vor apărea probabil ca principalii factori de creștere profitabilă în viitor.

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp