fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Tendințe noi pe care le întâlnesc antreprenorii în 2021

antreprenor

Anul 2020 va fi amintit pentru totdeauna ca o perioadă plină de instabilitate și îndoială. Anul trecut, multe companii și întreprinderi mici din țările UE s-au prăbușit, ceea ce a determinat mii de oameni să își piardă locurile de muncă Piețele se schimbă, iar aceste schimbări transformă natura muncii așa cum o cunoaștem. Cele mai multe companii au trecut la lucrul la distanță, întâlnirile cu clienții în persoană nu mai sunt posibile, iar angajații trebuie să își îmbunătățească competențele digitale aproape peste noapte, pentru a putea continua să își îndeplinească sarcinile.

Anul pandemic 2020 se lungește pentru o lungă perioadă de timp, în timp ce piețele încă se luptă să se stabilizeze, iar întreprinderile încearcă să navigheze în această pandemie.

În acest stadiu, companiile au două opțiuni: să continue să își desfășoare activitatea așa cum o făceau până acum sau să își schimbe abordarea și să găsească o modalitate de a se adapta la condițiile actuale.

Piața nu este atât de imprevizibilă pe cât pare, atât timp cât antreprenorii învață să îi găsească traiectoria.

În 2021, trebuie să se pregătească pentru o nouă normalitate – una care poate ține pasul cu schimbările aduse de o pandemie globală. Aceste schimbări aduc o serie de tendințe în afaceri pe care se pot aștepta să le vadă peste tot în anul care vine. Dacă întreprinderile europene doresc să țină pasul cu cererile, trebuie să fie familiarizate cu aceste tendințe.

Natura locului de muncă a fost în mod subiectul unor schimbări. Ideea de lucru la distanță nu a fost o noutate, dar nici nu a fost niciodată luat prea în serios. A existat, unii angajatori chiar l-au văzut ca pe o bună oportunitate de a schimba dinamica locului de muncă, dar a fost adesea considerat prea ineficient sau dificil de implementat.

Se estimează că 20% din forța de muncă globală ar putea fi la fel de productivă și eficientă lucrând de la distanță, ca și într-un birou tradițional. Dar, pentru ca acest lucru să se întâmple, companiile trebuie să le ofere angajaților instrumentele și mijloacele necesare pentru a-și desfășura activitatea de zi cu zi.

Munca la distanță este o tendință care nu va dispărea prea curând, ceea ce înseamnă că întreprinderile nu au altă opțiune decât să facă schimbările necesare pentru a se adapta la ea. Acest lucru ar putea însemna îmbunătățirea sistemelor lor IT, investiții în securitatea cibernetică, utilizarea VPN-urilor pentru a partaja documente și a naviga online în siguranță și instruirea angajaților în vederea utilizării instrumentelor de colaborare și gestionare virtuală.

Munca independentă nu ar trebui să fie văzută ca o amenințare pentru antreprenori, ci mai degrabă ca ceva de care aceștia pot profita din plin, mai ales într-o perioadă de criză economică.

Pe măsură ce angajații s-au grăbit să se adapteze la un nou mod de lucru, au apărut rapid o serie de provocări. Lucrătorii trebuiau să învețe cum să utilizeze o serie de instrumente digitale care să le permită să își desfășoare în continuare activitatea de la distanță.

Forța de muncă activă din UE nu era pregătită pentru acest lucru, mai ales având în vedere faptul că 35 % dintre lucrătorii din UE nu au competențe digitale de bază, după cum arată un raport din 2017.

Drept urmare, companiile sunt acum mai dornice să investească în dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor digitale ale angajaților, în speranța că aceștia vor fi pregătiți să facă față oricăror provocări ulterioare.

Pe măsură ce oamenii sunt forțați să petreacă mai mult timp acasă, ne trezim navigând fără țintă pe internet și petrecând timp pe rețelele sociale. Acesta este un tip de schimbare în comportamentul consumatorilor pe care întreprinderile trebuie să o înțeleagă și să o valorifice cât mai curând posibil.

Având în vedere evenimentele pandemiei în curs de desfășurare, revenirea la normalitatea pe care o cunoșteau antreprenorii în urmă cu un an nu este posibilă. Cu toate acestea, au șansa de a pune bazele unei noi normalități – una care îi găsesc mai bine informați, mai bine pregătiți și gata să se dezvolte.

Aruncând o privire asupra tendințelor de mai sus, proprietarii de afaceri pot afla unde să își concentreze eforturile în următoarele luni și cum să facă din locul de muncă un mediu mai bun și mai productiv pentru toată lumea.

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp