fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

Viitorul consumului de lactate postpandemic este neclar

ulcior lapte

Pandemia a avut un impact masiv asupra modului în care consumatorii fac cumpărături, mănâncă și trăiesc. Închiderile de restaurante au contribuit la creșterea numărului de mese gătite și consumate acasă, stimulând o creștere semnificativă a volumului de produse lactate, cum ar fi untul (o creștere de peste 3% de la an la an) și laptele lichid (o creștere de peste 2% de la an la an).

 În timp ce companiile producătoare de lactate cu amănuntul au beneficiat de noi tendințe de consum, viitorul consumului de lactate într-o lume post-pandemic este mai puțin clar.

Tendințele post-pandemice pentru consumul de lactate par promițătoare: 70 % dintre consumatorii intenționează să cumpere aproximativ aceeași cantitate de lapte, brânză și unt refrigerat pe care au cumpărat-o în timpul perioadei de criză; 20 % intenționează să cumpere mai multă brânză și iaurt.

Creșterea preconizată a cumpărării de brânzeturi poate fi determinată de o creștere anticipată a ocaziilor sociale în care se servesc brânzeturi de specialitate.

O excepție iese în evidență: în timp ce majoritatea consumatorilor intenționează să cumpere aceeași cantitate sau mai multă înghețată, consumatorii sunt de două ori mai predispuși să reducă achizițiile din această categorie în raport cu toate celelalte produse lactate.

Planurile consumatorilor de a menține sau de a crește achizițiile de produse lactate în urma pandemiei sunt în concordanță cu opiniile optimiste ale liderilor din domeniul produselor lactate cu privire la viitorul industriei.

Pentru produsele lactate alternative, cum ar fi laptele de migdale, de soia și de cocos, aproximativ 80% dintre consumatori declară că intenționează să cumpere aceeași cantitate sau mai mult din aceste categorii post-pandemic decât au făcut-o înainte de criză.

În comparație cu produsele lactate tradiționale, consumul de produse lactate alternative poate să nu accelereze la fel de mult.

Deși loialitatea față de marcă pare să fie mai mare pentru produsele lactate decât pentru alte categorii de alimente, doar 28% dintre cei care au schimbat marca au declarat că au revenit la marca inițială, 15% dintre aceștia migrând la noua marcă (pentru o pierdere netă de aproximativ 4% din clienți) și 59% cumpărând ambele mărci.

Consumatorii continuă să se concentreze asupra impactului pe care producția de lactate îl are asupra mediului și asupra societății în general, în special asupra efectului asupra mediului al emisiilor de carbon și al ambalajelor din plastic asupra bunăstării animalelor.

Aproximativ 55% dintre consumatorii de produse lactate din lume au declarat că ar putea lua în considerare posibilitatea de a cumpăra mai multe produse lactate de la o companie care a făcut din durabilitatea mediului o parte a misiunii sale.

50% dintre consumatori ar cumpăra mai multe produse de la o companie care include bunăstarea animalelor în misiunea sa principală; din acest grup, aproximativ 75 la sută ar plăti mai mult pentru aceste produse. Deși cumpărăturile online au câștigat cotă de piață în timpul pandemiei, acestea nu vor înlocui încă retailul tradițional

În timpul pandemiei, cumpărăturile online de produse lactate au crescut cu rate fără precedent: penetrarea gospodăriilor pentru achizițiile online de unt și lapte a crescut cu peste 200% între martie și august 2020, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Cumpărăturile online pentru produse lactate sunt de peste două ori mai populare în rândul cumpărătorilor cu venituri mai mari.

În pofida acestei creșteri a comerțului electronic, magazinul rămâne cel mai popular loc de cumpărare a produselor lactate; 58% dintre consumatorii intervievați au declarat că au cumpărat produse lactate mai ales din magazin, în comparație cu 21% care au declarat că au cumpărat produse lactate mai ales online în timpul pandemiei. Privind în viitor, în contextul unei lumi postpandemice, cumpărătorii intenționează să își reducă achizițiile de produse lactate online mai mult decât cele din magazine.

Majoritatea consumatorilor intenționează să mențină sau să crească achizițiile de produse lactate în magazin și online, favorizând ușor cele din magazin.

 

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp