Traficul aerian în Europa a scăzut cu 57% în intervalul 1-27 octombrie față de perioada similară din 2019, ca urmare a pandemiei și a măsurilor sanitare luate de autorități, potrivit unui document al Eurocontrol, Agenția Europeană care se ocupă de controlul traficului.
În Europa, pe data de 27 octombrie au fost efectuate 11 917 zboruri aeriene, echivalent cu doar 42% din numărul zborurilor realizate în aceeși zi a anului trecut. Dintre acestea, 9 558 de zboruri erau pe rute interne, în scădere tot cu 57% față de aceeași zi din octombrie 2019.
Zborurile low-cost, după o recuperare rapidă pe perioada verii, au consemnat un minus de 68% în luna octombrie curent față de aceeși lună din 2019, în timp ce zborurile tradiționale au un minus de 64%. Zborurile charter au și ele o scădere de 35%.
Cea mai mare companie din Europa rămâne Turkish Airlines, urmată de Ryanair, Air France, Lufthansa, Wideroe, KLM și British Airways.
Documentul nu prezintă informații despre TAROM sau BlueAir, nici despre aeroporturile din România.
Norvegia este unul din statele europene care a gestionat cel mai bine pandemia de coronavirus. Potrivit Eurocontrol, companiile aeriene din Norvegia care au înregistrat o scădere sunt: Pegasus (Turcia) cu un minus de 39%, Wizz Air cu -48%, KLM cu -51%, Turkish Airlines cu -56%, Air France cu -57%, Ryanair cu -78% și easyJet cu -85%.
Raportul notează că Wizzair dorește să extindă baza sa de la Cluj, să deschidă alta în Trondheim (Norvegia) și să opereze mai multe curse pe Aeroportul Gatwick din Londra.
Germania a fost țara cu cele mai multe zboruri în data de 27 octombrie cu 2112 rute aeriene, urmată de Franța cu 1823 de zboruri, Marea Britanie cu 1752 , Turcia cu 1237, Italia cu 1133 și Norvegia cu 1011 de zboruri.
Cele mai aglomerate rute au fost Germania-Marea Britanie, Germania-Italia, Franța-Germania și Turcia-Rusia.
ACI Europe, o organizație europeană ce grupează principalele aerogări, avertiza recent printr-un comunicat că 193 de aeroporturi sunt amenințate de insolvență în lunile următoare, dacă traficul de pasageri nu își revine. Acestea au 277 000 de angajați și contribuie cu 12,4 miliarde de Euro la Produsul Intern Brut European.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată