fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

În 2020 trenurile naționale circulă cu 41 de km pe oră

CFR, trenuri

Numai 21 de kilometri de cale ferată s-au renovat anul acesta.  Destul de puțin, spun chiar șefii companiei care au în administrare infrastructura feroviară și care recunosc că necesarul de reparații este mult mai mare. Din cauza stării deteriorate a căii ferate, trenurile românești sunt obligate să încetinească în 437 de zone.

Pentru a crește siguranța și viteza călătoriilor, CFR SA a început demersuri pentru a achiziționa utilaje performante capabile să repare până la 600 de kilometri de șină pe an, adică fix cât s-a reparat în 1989. Până când aceste utilaje vor fi transportate în țară, calea ferată va continua să acumuleze restanțe la reparații și lucrări de întreținere.

Doar 144 de milioane de lei a primit CFR SA în 2020 de la bugetul de stat pentru repararea șinelor, a podurilor și a tunelurilor de calea ferată. Însă până acum a cheltuit aproape 90% din această sumă. An după an, banii de la stat au acoperit doar 56% din necesarul de lucrări de întreținere, sub 20% din necesarul de reparații și doar 2,5% din necesarul de lucrări de reînnoire a șinelor.

Pe o cale ferată neîntreținută și nereparată nu ar trebui să ne mire introducerea de restricții de viteză. În prezent se circulă cu frâna trasă în 437 de zone. 60% dintre restricții obligă trenurile să circule cu mai puțin de 40 de km pe oră.

Anul acesta, prin lucrări de reparații și modernizări, s-au eliminat 307 de restricții de viteză, însă au fost introduse 376 de noi restricții.

Autoritățile și-au propus ca până în 2030, trenurile românești să întârzie mai puțin și să prindă viteze mai mari. În următorii 10 ani, viteza comercială a trenurilor ar trebuie să crească la cel puțin 60 km/h, de la 41 cât este acum.

Pentru a accelera repararea și modernizarea căii ferate, șefii CFR SA au început demersurile pentru a achiziționa două trenuri de lucru. Acestea sunt foarte performante si sunt capabile să repare până la 600 de kilometri de șină pe an.

Cu ajutorul trenurilor de lucru se va repara magistrala București – Iași, dar și tronsoanele cu mari probleme de pe linia București – Craiova –Timișoara, spun șefii CFR SA. Însă astfel de utilaje nu vor fi văzute pe calea ferată românească mai devreme de 2-3 ani.

Între timp, compania, care administrează infrastructura feroviară, va face cât mai multe reparații în regie proprie folosind un utilaj achiziționat de regionala Brașov cu 10 milioane de lei.

Doar rețeaua principală are 3000 de kilometri de șină, întreaga rețea de cale ferată din România depășind 10.000 de kilometri. În prezent, ample lucrări de reabilitare și modernizare a căii ferate se desfășoară doar în vestul țării pe relația Curtici-Simeria-Sighișoara-Brașov. Proiectele de miliarde de euro sunt finanțate cu bani de la Bruxelles și bugetul de stat.

 

Lasă un răspuns

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp