România figurează pe locul 25 la nivel mondial în Atlasul Complexității Economice, având o rată de creștere anuală prognozată la 3%. Exporturile României au scăzut accelerat în comparație cu importurile, balanța comercială a crescut cu 900 milioane euro în primele 11 luni ale anului trecut.
Tradițional, cele mai mari volume de tranzacții comerciale se înregistrează în exporturile industriei auto, urmată de serviciile din transportul rutier de mărfuri și serviciile de prelucrare a mărfurilor.
Sectorul de servicii IT&C, aflat în expansiune nu doar în România, are și el o contribuție semnificativă la valoarea exporturilor românești. Acestora li se alătură exportul de articole manufacturate diverse, adică îmbrăcăminte şi accesorii, încălţăminte și altele asemenea, unul dintre puținele sectoare în care a fost observat o scădere comercială.
Uniunea Europeană este principala piață pentru export aleasă de companiile românești, cu un procent de 76 %, în timp ce doar 24 % dintre companii aleg să exporte pe piața non-UE. Motivul îl reprezintă, de cele mai multe ori, procedurile îngreunate de acces pe aceste piețe și dificultatea identificării distribuitorilor.
Exporturile României au scăzut cu 11% în primele 11 luni din 2020, la 57,1 miliarde euro, iar importurile au scăzut cu 7,7%, la 73,53 miliarde euro, faţă de perioada similară din 2019, arată datele Institutului Naţional de Statistică.
Printre principalele țări europene, pe care țara noastră își exportă produsele mai sunt Germania, Italia, Franța, Ungaria, Regatul Unit, Grecia, Bulgaria, Austria, Polonia.
Volumul exporturilor românești în Germania în primele 11 luni din 2020 a însumat 14,136.9 mln Euro. În același timp, volumul importurilor din Germania în 11 luni ale anului curent, a constituit 15,956.3 mln Euro.
Germania a devenit principalul partener comercial al României, atât la export, cât și la import, achiziționând în perioada de referință cel mai mare volum de produse românești și ocupând locul 1 în ceea ce privește furnizarea de bunuri în România.
Cel de al doilea partener comercial al țării din top 10 țări UE este Italia, pe piața căreia, în perioada de referință, am exportat produse în valoare de 5,741.1 mln Euro.
Exporturile realizate de România în ultimele 11 luni ale anului trecut au scăzut cu 11% față de anul precedent, în timp ce importurile s-au redus cu doar 7,7%, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. Astfel, deficitul balanței comerciale a crescut cu aproape 910 milioane de euro față de anul 2019. Cea mai mare pondere în structura exporturilor și a importurilor românești o au mașinile și echipamentele de transport, mai arată datele INS.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată