fbpx
dpo@businessmicrocredit.ro
0377 101 900

România – cea mai bună evoluție pe piața auto din UE

Auto parc

Uniunea Europeană a înregistrat din nou o scădere a pieței auto în octombrie, după ce luna septembrie fusese prima lună de creștere. Motivul principal fiind revenirea pandemiei în statele mari ale Uniunii, dar și referințele diferite din 2019, la care se raportează vânzările din acest an, arată datele Eurostat.

România a avut cea mai bună evoluție în piața auto europeană, în luna octombrie, cu o creștere de 17,6%, la un volum de 12 523 autoturisme înmatriculate, fiind una din cele două țări cu creștere, alături de Irlanda, cu un plus de 5,4%.

Restul pieței UE a înregistrat insa o scădere în luna octombrie, cu – 7,8%, din care 7,1 procente au fost determinate de marile piețe din vest: Germania, -3,6%, Franța, aproape – 10%, Italia – 0,2. Cu toate acestea, nivelul autoturismelor înmatriculate rămâne peste pragul de 1 milion de unități.  

După zece luni, piața auto UE are o scădere de 26,8%, comparativ cu anul anterior, probabilitatea că scăderea anuală se va situa între 25 și 30% este ridicată, în funcție de evoluția greu de anticipat a pandemiei, redă Eurostat.

România se află în exact aceeași situație, chiar dacă ultimele luni au adus vânzări mai mari comparativ cu anul trecut. Cu un total de 97 124 unități înmatriculate, scăderea se ridică în acest moment la 27,4%, peste cea a UE, fiind înregistrate cu aproape 40 000 de autoturisme mai puține comparativ cu anul trecut.

Dacia a avut în octombrie o situație neschimbată, comparativ cu anul trecut, cu o creștere discretă, de 0,1%, cu 38 749 autoturisme. În timp de zece luni, volumul vândut este de 329 868 autoturisme, cu 32,4% mai puține decât în 2019, în perioada similară. Restul mărcilor înregistrează scăderi apropiate de media UE, însă există și constructori care au reușit să salveze situația. Cei mai mulți dintre producătorii de mașini premium, care au scăderi între 10 și 20%, dar și unele mărci de volum, precum Skoda cu o scădere de -18%, Kia cu -18% sau Toyota cu -16,6% au făcut față mai bine perioadei dificile din piață. De asemenea, mărci precum Opel, Mazda, Jaguar, au fost afectate mult mai sever și au pierderi de peste 40% față de volumele de anul trecut.

 

Lasă un răspuns

×

Buna ziua

Alege un consilier pentru o discutie pe WhatsApp

× Intreabă-ne direct pe WhatsApp