Volumele de transport public dau semne de redresare în întreaga Europă, pe măsură ce se atenuează blocajele. Franța și Germania sunt deja aproape de nivelurile de dinainte de pandemie, dar în Olanda și Marea Britanie se înregistrează încă un număr semnificativ mai mic de călători. Aceste economii, în special, au sectoare de servicii importante, în care munca hibridă și reducerea navetei fac parte din noua normalitate.
Pe măsură ce ratele de vaccinare cresc în întreaga Europă, companiile, școlile și universitățile se angajează în „noua normalitate” și tot mai mulți călători se întorc în autobuze și trenuri. Însă redresarea este inegală.
Traficul în Elveția, Germania și Franța este aproape de nivelurile de dinainte de apariția virusului, fiind în scădere cu doar aproximativ 10%. Volumul de pasageri din Țările de Jos,România și Regatul Unit este încă semnificativ mai mic, cu aproximativ 25-30%. În SUA, volumele de trafic se situează undeva la mijloc.
Volumele europene de autobuze, trenuri și metrouri au avut mult de suferit în timpul pandemiei, cu pierderi de pasageri de 60 până la peste 80% în timpul primului val și de 40% până la 60% în timpul celui de-al doilea și al treilea val. Cu regimuri de izolare deosebit de stricte, Italia, Spania și Franța au înregistrat cele mai mari pierderi inițiale.
Cifrele privind transportul public au arătat anterior o creștere structurală odată cu creșterea populației și, în special, a forței de muncă urbane în țările europene, iar acest lucru rămâne o forță motrice.
Redresarea va continua în această toamnă, iar comportamentul de călătorie s-a schimbat și o revenire completă a volumelor va dura ceva timp în mai multe țări. Transportul de pasageri rămâne sensibil la noile valuri de infecții și la măsurile de distanțare socială.
Structura economiei este unul dintre factorii care explică experiența de redresare din Europa. O proporție relativ mare de lucrători angajați în domeniul serviciilor financiare, al informațiilor și comunicațiilor și al consultanței au lucrat de acasă în timpul pandemiei. Și aceasta este încă noua normalitate în multe întreprinderi, unde doar 25 până la 50% din personal s-a întors la birou.
Acolo unde domină serviciile, în special în Regatul Unit, România și în Țările de Jos, volumele de transport public au rămas cel mai mult în urmă până în prezent, ceea ce este ilustrat, de asemenea, de un trafic mai redus în centre urbane precum Londra și Amsterdam.
Se așteaptă ca acest lucru să mențină cifrele de trafic sub nivelurile de dinaintea virusului pentru o perioadă mai lungă de timp, înainte ca creșterea structurală să compenseze pierderile.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată