Operatorii din turism susţin că sezonul 2021 a fost unul mult mai bun decât 2020 din punct de vedere al încasărilor, dar încă nu s-a ajuns la nivelul anului 2019, fiind resimţită lipsa voucherelor de vacanţă în turismul intern.
Hotelierii au ales să majoreze preţurile „la minimum”, cu 10-15%, chiar dacă tarifele produselor şi serviciilor din România au crescut cu procente cuprinse între 10% şi 30% faţă de nivelurile de dinainte de pandemie, susţin reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
Mulţi români au avut bugete de călătorie în acest an, dar nu au mai ieşit din ţară şi au preferat turismul intern. Anul viitor nu se va repeta această situaţie, pentru că mai multe destinaţii externe vor fi deschise.
2021 a fost un an bun dar atipic pentru turismul intern, nu trebuie luat ca reper. În plus, unele hoteluri din România au avut un grad de ocupare cu 15% în plus în acest an şi datorită reprogramărilor de anul trecut.
Faţă de anul 2019, tarifele au crescut în medie cu 10-15% ceea ce este în trendul normal al creşterii preţurilor la alte produse şi servicii, dar trebuie menţionat că în această perioadă investiţiile în turism au continuat într-un ritm susţinut şi multe locaţii, multe staţiuni, multe produse turistice au fost îmbunătăţite prin continuarea proiectelor atât în domeniul privat, cât şi în cel public.
Agențiile de turism așteaptă cu înfrigurare ca autorităţile să reia proiectul voucherelor de vacanţă, care au reprezentat un uriaş succes pentru catalizarea investiţiilor şi pentru dezvoltarea turismului în ultimii 15 ani. De asemenea, ar trebuie să fie promovată o lege a voucherelor îmbunătăţită pentru anul 2022. Şi pentru că nu există soluţii peste noapte pentru a atrage lucrători în domeniu, este strict necesară o reducere a impozitelor pe salarii în domeniul turismului”,
În acest an şi alte destinaţii clasice, preferate în mod tradiţional de către români, precum Grecia şi Turcia, au mers relativ bine.
În prima parte a anului, cât timp s-au aflat pe listele verzi sau galbene pentru România, au fost solicitate de către orice turist, iar în a doua parte a anului, când au intrat pe listele roşii, au fost căutate cu precădere de către turiştii vaccinaţi, care nu intră în carantină la revenire, situaţie întâmpinată în cazul Spaniei.
De asemenea, Egiptul a fost solicitat în continuare, existând săptămânal curse charter către această destinaţie, chiar dacă vara în această zonă este foarte cald. Şi Albania a fost mai căutată decât anii trecuţi, ţinând cont că până de curând a fost pe lista verde, acum se află pe lista galbenă, iar la graniţă turiştii români au prezentat doar actul de identitate.
Alte destinaţii preferate de români în vara acestui an au fost: Italia, Cipru, Malta sau Portugalia. De asemenea, sunt turişti care aleg circuite în Europa (Franţa, Spania, Italia), pe continentul african sau în America Latină.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată