
Aflate în neputință de a mai rezista pe piață, din ce în ce mai multe societăți comerciale care activează în domeniul retailului nealimentar intră în faliment, susține Organizația Patronală a Retailerilor din România – RORETAIL.
După o perioadă de 3 luni în care magazinele au fost închise prin decizii ale autorităților, odată cu redeschiderea centrelor comerciale vânzările au rămas sub nivele mult inferioare celor de anul trecut.
În medie, scăderile vânzărilor din magazine în ultimele luni au ajuns la 60%-80%. Inclusiv cu ocazia Black Friday, vânzările din magazine fost cu aproximativ 50% mai mici decât cele de la ediția anterioară, din anul 2019. Primele magazine care au intrat în faliment sunt cele ale micilor companii din domeniu, unde nu există o compensare a pierderilor de piața locală cu veniturile de pe piețele externe, susține RORETAIL.
Aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate chiar și în condițiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale procentajului comercial, chiar și cu până la 78%, fiind înregistrate situații în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut procentaj negativ.
Închiderea magazinelor din retailul nealimentar va avea un impact economic şi social negativ pe termen lung, fiind puțin probabil ca, odată închise, aceste afaceri să se mai poată redeschide pe viitor.
- Tabloul general al pieței muncii în România în 2025: piața e tensionată, dar plină de oportunități
- Primii ani sub lupă: Cum organiza controlul ANAF în debutul unui business românesc
- Beneficii salariale deductibile în 2025: ce pot oferi angajatorii fără să fie împovărați de taxe suplimentare
- Impozite și contribuții pentru munca remote din afara României: ce riscuri sunt
- Ce înseamnă și cum aplici regula de minimis în finanțările startup-urilor
- Cum îți optimizezi legal taxele dacă ești PFA sau SRL în IT în 2025
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?