Mâine, 13 noiembrie, se sărbătorește la nivel național Black Friday – Vinerea Reducerilor, cel mai mare eveniment de vânzări al anului. Asociația Magazinelor Online estimează o creștere cu 20% a vânzărilor în acest an de Black Friday, iar Kantar România relatează că 54 % dintre români vor cumpăra cel puțin un produs mâine.
În contextul Covid-19, românii petrec mai mult timp în case și în fața ecranelor, acesta ar putea fi unul din motivele pentru care magazinele pregătesc reduceri și oferte speciale în zona electrocasnicelor, pe lângă toate celelalte obiecte de mobilier și decor.
Asociația Română a Magazinelor Online estimează că ediția din acest an a Black Friday va înregistra o creștere a vânzărilor cu 20%, comparativ cu anul precedent, pe fondul creșterii generalizate a consumului în primele 9 luni și a migrării masive a clienților pe platforma online.
Din perspectivă socială, 2020 este cel mai complicat an, iar comerțul electronic a înregistrat un total cât pentru doi ani, creșterea fiind de 145% în septembrie 2020 față de aceeași perioadă din 2019. Magazinele membre ARMO anticipează această evoluție atât de Black Friday, cât și de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta. Potrivit ARMO, magazinele din asociație au raportat deja creșteri semnificative pe produse în ultimele luni.
PayU România se așteaptă la o creștere spectaculoasă a plăților online, la nivelul pieții urmând să fie tranzacționate aproximativ 1,4 milioane de operațiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât triplu față de anul trecut.
În funcție de domeniul în care activează, magazinele online se așteaptă la creșteri de la 20 % în cazul electro- IT, până la 80 % în cazul fashion, produse pentru casă și decor, jucării. eMAG are o reducere în acest de 34 000 Euro la un automobil luxos al brandului auto BMW și la alte 200 de mașini și moto, servicii de taxi și car-sharing, servicii medicale, lingouri de aur și bijuterii de lux. De Black Friday pe lângă produsele obișnuite ca telefoane, televizoare, tablete – eMAG pune la vânzare și 3000 de vouchere pentru teste Covid-19.
În zece ani de când se organizează în România Black Friday, evenimentul a câștigat tot mai mulți membri. Studiul Kantar România arată că 54% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani doresc să cumpere un produs de Black Friday și intenționează să aloce în medie 2.200 de lei pentru a beneficia de reduceri.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată