Piața europeană a remorcilor este ciclică și sensibilă la creșterile și descreșterile economice, dar revenirea relativ rapidă a volumelor de transport și stocurile reduse de remorci noi au limitat declinul, creând un impuls pentru 2021. Se așteaptă ca înmatriculările noi de semiremorci în Europa să se redreseze cu 8% în acest an, care se va intensifica în 2022.
Volumul european de remorci avea aproximativ trei milioane de semiremorci înregistrate în 2019.
Spre deosebire de flota de camioane, capacitatea remorcilor s-a extins mai rapid decât cererea europeană de transport rutier în anii de dinaintea pandemiei, iar unele dintre motive includ:
Remorcile sunt din ce în ce mai mult utilizate ca spații de depozitare temporară în procesul logistic la depozite. Ele sunt, de asemenea, utilizate ca unități de stocare, iar proprietarii și închiriatorii de flote au tendința de a păstra mai multe dintre ele pentru a rămâne flexibili, ceea ce explică parțial o anumită capacitate excedentară naturală.
Ca parte a acestui fenomen, comerțul electronic a determinat creșterea cererii de transport și depozitare. Mai mulți furnizori de servicii de logistică operează doar capacități de remorci, iar Amazon a început să își construiască propria flotă europeană de remorci.
În general, piața transporturilor prezintă o volatilitate mai mare și are nevoie de capacitate de rezervă pentru a putea face față vârfurilor de cerere.
În ciuda presupuselor capacități excedentare din flota de remorci, nu ne așteptăm la o reducere prea mare în 2020-2021, chiar dacă prețurile la mâna a doua sunt ridicate.
Capacitatea flotei trebuie să se conformeze vârfurilor de trafic și presupunem că o mare parte din aceasta este naturală. În plus, menținerea capacității de rezervă implică costuri suplimentare, iar piața necesită mai multă flexibilitate, ceea ce înseamnă și mai multă volatilitate. Îmbătrânirea remorcilor este, de asemenea, mai lentă decât în cazul camioanelor, deoarece noile standarde pentru motoare nu fac nicio diferență.
Vânzările de remorci sunt, de obicei, mai sensibile la ciclul economic decât vânzările de camioane. Cu toate acestea, scăderea din 2020 a fost remarcabil de limitată în comparație cu oscilațiile anterioare. Trei explicații principale pentru acest lucru sunt:
- vânzările de remorci au înregistrat deja o scădere în 2019 în țările din Europa de Vest.
- declinul nu a fost precedat de un val de comenzi suplimentare din partea proprietarilor de flote și de producția pe stoc a producătorilor
- marile companii de închiriere de remorci – responsabile pentru o parte semnificativă a cererii de pe piață – precum TIP și PNO au început să investească din nou în a doua jumătate a anului 2020.
În primăvara anului 2021, înmatriculările de remorci noi au început să crească din nou în Germania și în Irlanda. Aceasta include, de asemenea, investiții de recuperare, pe măsură ce încrederea în rândul proprietarilor de flote a revenit și perspectivele pieței s-au îmbunătățit. Având în vedere începutul rulant al anului 2021, ne așteptăm ca înmatriculările de semiremorci noi să își revină cu aproximativ 8% de la an la an în 2021, urmate de o revenire mai puternică în 2022.
La fel ca și în cazul camioanelor, termenele de livrare pentru remorcile noi cresc semnificativ (majoritatea comenzilor noi nu vor fi probabil livrate înainte de începutul anului 2022).
Producătorii de remorci au redus rapid capacitatea de producție în perioada de recesiune și se confruntă în prezent cu o penurie de aprovizionare cu componente, în timp ce își extind din nou activitatea. Indicele managerilor de achiziții arată că termenele de execuție s-au deteriorat și mai mult în perioada premergătoare verii. Lipsa de cipuri nu reprezintă o constrângere imediată pentru producătorii de remorci, dar aprovizionarea cu oțel reprezintă un factor limitativ de ceva timp.
În consecință, producția la Krone – un important producător european de vehicule și utilaje – a rămas mult sub nivelurile anterioare pandemiei în primul trimestru din 2021, ceea ce a determinat creșterea cererii de remorci uzate și a opțiunilor de închiriere pentru desfășurarea pe termen scurt.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată