România a înregistrat, în ultimul deceniu, cea mai mare creștere din UE la cheltuielile pentru alcool, conform datelor Eurostat. În 2019, gospodăriile din UE au cheltuit 117 miliarde euro (echivalentul a 0,8% din PIB-ul UE) pe „băuturi alcoolice”, ceea ce înseamnă 1,6% din cheltuielile totale de consum.
Eurostat indică că datele nu includ băuturile alcoolice plătite în restaurante și hoteluri.
În schimb, gospodăriile din Grecia şi Italia alocă mai puţin de 1% din cheltuielile totale de consum pentru băuturi alcoolice.
Dintre statele membre UE, media de 1,6% este depășită de Letonia (4,8%), Estonia (4,7%) și Lituania (3,7%).
În ultimul deceniu, 2019 comparativ cu 2009, ponderea ocupată de cheltuielile pentru băuturi alcoolice în cheltuielile totale ale gospodăriilor a scăzut în 13 state membre.
Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Lituania (de la 5,5% din cheltuielile totale ale gospodăriilor în 2009 până la 3,7% în 2009, adică o scădere de 1,8 puncte procentuale, urmată de Letonia (scădere de 1,5 puncte procentuale), Bulgaria (scădere de 1,3 puncte procentuale) şi Estonia (scădere de 1,1 puncte procentuale).
Cheltuielile gospodăriilor cu alcool au crescut în șapte state membre ale UE, cele mai mari creșteri fiind înregistrate în România (de la 2,1% din cheltuielile totale în 2009 la 2,6% în 2019, creșterea fiind de 0,5 puncte procentuale) și Portugalia (de la 1,1% la 1,4%, +0,3 pp).
În alte şase state membre, Danemarca, Germania, Franţa, Italia, Olanda şi Slovenia, ponderea cheltuielilor pentru băuturi alcoolice în cheltuielile totale ale gospodăriilor a rămas stabilă.
Conform datelor publicate miercuri de Eurostat, cheltuielile pentru comunicaţii au avut în 2019 o pondere de 2,4% în cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor din Uniunea Europeană. Pe primele locuri se află gospodăriile din Bulgaria (4,7%), Croaţia (4%), Grecia (3,9%) şi România (3,4%), arată datele publicate miercuri, 30 decembrie, de Eurostat. La polul opus, gospodăriile din Luxemburg au alocat cel mai mic procent din cheltuielile totale de consum ale gospodăriilor pentru comunicaţii (1,3%), urmate de gospodăriile din Danemarca şi Austria (ambele cu 1,9%).
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată