Piața de vehicule comerciale din Europa s-a fixat în ultimele luni, în noiembrie a fost relatată o creștere mică, de numai 0,1%. După 11 luni, scăderea cauzată de pandemie este de 20%, comparativ cu anul 2019, mai mică decât cea a autoturismelor. În România, situația este mai gravă, scăderea fiind mai mare, redă Eurostat.
În totalul întregului an, piața a revenit la ritmul dinaintea pandemiei. În afară lunilor martie, aprilie și mai, precum și a lunii august, când s-au înregistrat deviații importante de la nivelul de 160 – 170 mii de vehicule, vânzările acestui segment au fost mai puțin influențate de cei doi factori, carantinele din epidemie și schimbările de legislație în materie de emisii.
Piața de vehicule comerciale din UE are în acest moment o pierdere de 20%, cu 1,54 milioane de unități înmatriculate, o scădere de aproape 400.000 de unități.
La nivelul Europei, scăderea depășește se apropie de 21 %, iar piața se apropie de 2 milioane unități, față de aproape 2,5 milioane anul trecut.
Volumul de vehicule comerciale înmatriculate în Europa a fost de 167.315 unități în luna noiembrie, acestea fiind cu numai 0,1% mai multe ca anul trecut, în aceeași lună. În același timp, s-a înregistrat o scădere față de luna octombrie, când erau înmatriculate peste 172.000 de unități (care a fost, de altfel, și cea mai bună lună a acestui an pentru piața de vehicule comerciale).
Rezultatul din noiembrie a fost influențat în special de scăderile din Spania (-7%) și Franța (-3,1%), în timp ce în Italia și Germania vânzările au crescut.
În România, situația nu este la fel de bună precum în restul Europei. Dacă în noiembrie s-a înregistrat o scădere, de numai 0,6%, pe întreg anul înmatriculările de vehicule comerciale au depășit un declin de 31%. În penultima lună a anului s-au înregistrat 1609 LCV-uri, camioane și autobuze, iar pe cele 11 luni volumul a fost de 16 367 unități, cu peste 7000 de vehicule mai puține față de anul trecut.
Pe segmente, în România, în urma pandemiei și blocajelor, vehiculele comerciale ușoare au crescut semnificativ în noiembrie, cu 11,8% și au în continuare o pierdere de aproape 25% din piață, cu un volum de aproape 12 000 de unități înmatriculate, adică un minus de circa 4 000 de vehicule comparativ cu 2019.
Pe sectorul de camioane grele, lucrurile stau mult mai rău: scăderea pe întreg anul a urcat la 41%, după un declin de 23,5% în noiembrie. Volumul total de camioane grele a fost de numai 3463 unități, față de de cele 5 859 de anul trecut. Și pe subsegmentul de camioane ușoare lucrurile stau la fel de rău. Pe 11 luni, scăderea este de 40%, cu 3685 de unități, după o scădere de 30% în noiembrie.
Cel mai afectat a fost în acest an sectorul autobuzelor și microbuzelor, unde declinul a fost de 59% în aceste 11 luni din 2020, cu numai 749 de unități înmatriculate.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată