Vânzările de mașini electrice și hibride plug-in în Uniunea Europeană aproape s-au triplat la peste 1 milion de vehicule anul trecut, reprezentând mai mult de 10% din vânzările totale. Datele publicate de Asociația Producătorilor de Automobile Europene au arătat că vânzările de hibrizi complet electrici au crescut la 1,046 milioane de vehicule de la 387.808 în 2019.
Creșterea vânzărilor arată că vehiculele electrificate devin din ce în ce mai obișnuite după ani de zile de piața auto și a venit într-un moment în care vânzările globale de mașini din UE au scăzut cu aproape 24%, până la 9,9 milioane, din cauza blocării COVID-19.
Vânzările de autoturisme hibride au crescut cu 59% la 1.182 milioane anul trecut, în timp ce vânzările de benzină și motorină diesel au scăzut cu 37%, respectiv 32%, arată datele. Cu toate acestea, mașinile pe benzină au rămas cel mai mare vânzător, reprezentând 48% din totalul vânzărilor din UE.
Vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat la 538.772 față de 247.854 cu un an mai devreme.
Pe lângă faptul că au fost nevoiți să îndeplinească noi obiective stricte privind emisiile de carbon din UE, producătorii de automobile au beneficiat de subvenții guvernamentale pentru vehiculele electrice ca parte a programelor de recuperare a pandemiei, în special în Franța și Germania.
Germania și-a extins avantajul față de Norvegia în ceea ce privește înmatriculările de mașini electrice noi, cu o creștere de 63,3%.
Vânzările în Franța au crescut cu 145,6%, în timp ce cele din Norvegia au scăzut cu 12,4%.
În România volumul de autoturisme full electrice a fost înregistrat de la 1.506 la 2.837 unități în anul trecut.
Producătorii auto pregătesc noi modele electrice și hibride pentru a încerca să îndeplinească obiectivele.
Grupul Volkswagen a declarat în martie 2019 că intenționează să lanseze aproape 70 de modele electrice noi până în 2028, începând cu modelul său ID3, care va fi lansat în showroom-uri vara.
BMW a declarat că intenționează să ofere 25 de modele electrificate până în 2023, mai mult de jumătate fiind complet electrice, iar Fiat Chrysler Automobiles intenționează să ofere 12 modele electrificate până în 2021, incluzând atât vehicule hibride, cât și vehicule electrice complete de toate tipurile.
Statisticile ACEA au arătat că vânzările trimestriale de mașini hibride plug-in au crescut cu 126,5% la 97.913 vehicule, Germania fiind din nou în frunte cu un salt de 258% la 26.419 mașini.
Cu toate acestea, lipsa infrastructurii de încărcare va continua să împiedice vânzările, iar vânzările de mașini electrice nu vor depăși modelele pe benzină și diesel pe cele mai mari cinci piețe din Europa de Vest până în 2030, au spus cei de la LMC Automotive.
- Ce este o încălcare a confidențialității în afaceri?
- Avantajele și dezavantajele creditelor bancare și nebancare pentru IMM-uri
- Semne că afacerea ta are nevoie de finanțare pentru a supraviețui
- Vă gândiți să faceți afaceri în România?
- Cinci dintre cele mai mari orașe din România atrag peste 2 miliarde de euro în proiecte imobiliare noi
- Munca de acasă a sporit creșterea importurilor de microunde în UE
- Prețul grâului din SUA va scădea în 2022, iar oferta globală va rămâne adecvată